El nou film de Gaspar Noé, Climax, ha aconseguit el premi a la millor pel·lícula de la 51a edició del Festival de Sitges. El jurat ha destacat el seu risc cinematogràfic i la seva capacitat per remoure l’espectador. Carolina Bang va destacar l’impacte que el film li havia causat: “Gaspar Noé m’ha destrossat l’ànima. No m’he he pogut treure  Climax del cap en tota la setmana”.

La pel·lícula va aconseguir també el Méliès d’or al millor film europeu de l’any. Els premis Méliès d’or i Méliès d’argent s’atorguen cada any a les millors pel·lícules i curtmetratges fantàstics d’Europa. El premi Méliès d’argent ha estat per Fugue, d’Agnieszka Smoczynska.

El premi especial del jurat ha estat per Lázaro feliz. Una de les últimes pel·lícules que s’han estrenat al festival i que de seguida sonava com a possible guanyadora d’algun dels premis del Festival. Si el film francès era soroll i fúria, l’italià era bondat i màgia. Lázaro feliz ha aconseguit també dos premis més, els del Jurat Jove i el de la Crítica.

Seguint amb els premis de la secció oficial, el premi a millor director ha estat per Panos Cosmatos per Mandy. Es pot discutir sobre les formes i el contingut del film però no hi ha dubte de la capacitat de Cosmatos per construir un film únic al qual li sobra força, potència i identitat.

Els premis a millor interpretació han anat a parar a Andrea Riseborough per Nancy i Hasan Ma’jun per Pig. La divertida raresa de Quentin Dupieux, Au Poste!, ha guanyat el premi a millor guió. Tanquen el palmarès els premis per Inuyashiki (efectes especials), Tumbbad (fotografia) i Killing (banda sonora)

Altres premis, altres seccions

Durant aquests 10 dies de festival Sitges ha ofert el millor de l’any en fantàstic però també compta amb altres seccions temàtiques i premis transversals. Aquests són alguns dels guardons:

El premi del públic ha anat a parar a Upgrade. El documental sobre la recuperació del desert de El bueno, el feo y el malo, Desenterrando Sad Hill, ha a aconseguit el premi de la secció Noves Visions. El premi Blood Window de millor pel·lícula iberoamericana ha esta per Muere, monstruo muere que, tot i els seus problemes de to, era una de les propostes més autorals dins d’aquest grup de pel·lícules. El focus Asia ha estat per Tumbbad i el millor film d’animació ha estat Mirai, de Mamoru Hosoda, un autor que no deixa d’encertar al palmarès (i als nostres cors) amb cada nova pel·lícula. El Thriller estudiantil American Animals ha aconseguit el premi de la secció Òrbita i l’anime Màquia, que entre molts altres temes indaga en les relacions entre mares i fills, el de Fantastic Discovery. L’europea Fuga ha guanyat el premi Méliès d’Argent, iniciant així un nou cicle que, potser, finalitzarà amb el premi d’or a millor film fantàstic europeu de l’any.

Podeu consultar tot el palmarès al següent enllaç.

Anterior‘Einstein’, quan la ciència resol crims en clau d’humor
SegüentCrítica de “Detective Conan: Zero enforcer”
Avatar photo
Soc filòloga clàssica i amant de tot allò que tingui a veure amb grecs i romans. Lletraferida de cap a peus que té com a ofici l'ensenyament i a més la correcció, la maquetació i l'edició de textos. Em passo el dia envoltada de textos, llibres i ordinadors. Amant de les fotos, els viatges i les històries.