Jupiter’s Moon i Thelma han estat les guanyadores de la 50a edició del Festival de Sitges

L’hongaresa Jupiter’s Moon, dirigida per Kornél Mundruczó, ha aconseguit el premi a millor pel·lícula al Festival de Sitges. Ha estat un palamrès sorprenent, on la lectura de premis ha estat envoltada de silencis incòmodes i fins i tot alguna xiulada.

El jurat ha destacat un film eminentment polític, on l’element fantàstic (la capacitat de volar del seu protagonista) serveix com a catalitzador de les pors i els prejudicis de la societat hongaresa i també de l’europea. El jurat ha premiat també els seus efectes especials que, literalment, capgiren les escenes sense trencar en cap moment amb el realisme i la veracitat de les escenes. El director, que avui rebrà també el premi Màquina del temps a tota una carrera, repeteix molts dels encerts del seu anterior film, White God, una altra faula política amb un element fantàstic soterrani que feia esclatar la realitat social.

Thelma, de Joachim Trier, ha aconseguit el premi especial del jurat i també el de millor guió. Dos guardons que reconeixen la qualitat d’una pel·lícula sòlida i compacta sobre una noia amb poders paranormals que intenta sobreviure al seu pas a la vida adulta i també a la repressió religiosa de la seva família

Coralie Fargeat ha guanyat el premi a millor directora per Revenge, on aplica mil i un filtres a l’estètica àrida i física del cinema de gènere dels 70. El resultat? Un videoclip passat de voltes, hiperviolent i divertit però totalment buit.

Els premis d’interpretació han estat pel britànic Rafe Spall, per The Ritual i per la magnètica Marsha Timothy, protagonista de Marlina The Murderer in Four Acts.

A Ghost Story, una de les promeses del Festival, ha guanyat només el premi a millor fotografia. El premi a millor curt ha estat per R.I.P, de Pintó & Caye i el premi del públic ha estat per Matar a dios.

 


Secció Oficial Fantàstic Sitges 50

Millor pel·lícula: JUPITER’S MOON, de Kornél Mundruczó

Premi especial del jurat: THELMA, de Joachim Trier

Millor direcció (patrocinat per Gas Natural Fenosa): Coralie Fargeat, per REVENGE

Millor interpretació femenina: Marsha Timothy, per MARLINA THE MURDERER IN FOUR ACTS

Millor interpretació masculina (patrocinat per Autolica – Mercedes Benz): Rafe Spall, per THE RITUAL

Millor guió: Joachim Trier i Eskil Vogt, per THELMA

Millors efectes especials: Ferenc Deák, per JUPITER’S MOON

Millor fotografia: Andrew Droz Palermo, per A GHOST STORY

Gran premi del públic (patrocinat per La Vanguardia): MATAR A DIOS, de Albert Pintó & Caye Casas

Millor curtmetratge: R.I.P, de Pintó & Caye

Focus Àsia

A SPECIAL LADY, de Lee An-kyu

Menció especial: MARLINA THE MURDERER IN FOUR ACTS, de Mouly Surya

Òrbita

Millor pel·lícula: THE BATTLESHIP ISLAND: DIRECTOR’S CUT, de Ryoo Seung-wan

>> Llegeix la crítica 

Panorama Fantàstic

Millor pel·lícula: CREEP 2, de Patrick Brice

Panorama Documenta

Millor pel·lícula documental: 78/52, de Alexandre O. Philippe

Anima’t

Millor pel·lícula: TEHRAN TABOO, d’Ali Soozandeh

Millor curtmetratge: HYBRIDS, de Florian Brauch, Matthieu Pujol, Kim Tailhades, Yohan Thireau i Romain Thirion

Noves Visions One

DAVE MADE A MAZE, de Bill Watterson

Menció especial: KUSO, d’steve

Noves Visions Plus

Millor pel·lícula: DAWSON CITY: FROZEN TIME, de Bill Morrison

Noves Visions Petit Format

Millor curtmetratge: HOISSURU, d’Armand Rovira

Jurat de la crítica

Premi de la crítica – José Luis Guarner Ex aequo

AS BOAS MANEIRAS, de Juliana Rojas i Marco Dutra

THE KILLING OF A SACRED DEER, de Yorgos Lanthimos

Premi Citizen Kane a la millor direcció novell

Coralie Fargeat, per REVENGE

Millor pel·lícula Discovery

BRIGSBY BEAR, de Dave McCary

Jurat Carnet Jove

Millor pel·lícula: A GHOST STORY, de David Lowery

Millor pel·lícula de Midnight X-Treme: ANNA AND THE APOCALYPSE, de John McPhail

Premi Brigadoon Paul Naschy

CUERNO DE HUESO, d’Adrián López

Samsung Sitges Cocoon

Millor pel·lícula en realitat virtual: KNIVES, d’Adam Cosco

Menció especial: RAY, de Rafael Pavón

Premi del públic a la millor pel·lícula en realitat virtual: ALTERATION, de Jérôme Blanquet

Méliès

Méliès d’argent a la millor pel·lícula: THELMA, de Joachim Trier

Méliès d’argent al millor curtmetratge: EXPIRE, de Magalí Magistry

Blood Window

MADRAZA, d’Hernan Aguilar

Menció especial a la millor actriu: Isabél Zuaa, per AS BOAS MANEIRAS

Premis SGAE Nova Autoria

Millor curtmetratge: CELEBRACIÓ, de Pau Cruanyes i Gerard Vidal

Millor guió: Anna Agulló, per UNA CAJA CERRADA

Millor música original: Joan Masats, per SESGO, UNA HISTORIA DE PREJUICIOS Y GOLOSINAS

Menció especial: LA FUGA DE LOS 45, per Cristina Caamaño

 

AnteriorVivència d’un Festival de cinema III (65a edicio del Festival de San Sebastian)
SegüentJavier Sierra, guanyador del Premi Planeta 2017
Avatar photo
Vaig estudiar periodisme i treballo com a tècnic municipal. Dedico el temps lliure a la meva família, els llibres i el cinema. Cinèfil empedreït i espectador heterogeni, amant de tots els gèneres, estils i filmografies. No sabria dir quina és la meva pel·lícula favorita, però m’agrada veure cinema, parlar sobre cinema i també compartir el cinema: cada dimarts a Cineclub Vic i cada juliol al Festival Nits de cinema oriental.