Recentment ha nascut Tekstum, una eina sense precedents per al sector editorial que mesura l’impacte emotiu d’un llibre en els lectors.
A Tekstum es dediquen a processar tota la informació que hi ha a la xarxa sobre un llibre en concret, a partir de les paraules positives i negatives que hi ha en els comentaris del lectors. Com més paraules positives (sense oblidar mai el context) que parlin d’aquell llibre, més bona puntuació tindrà aquest.
Les seves anàlisis aporten dades extretes a partir de ressenyes i comentaris, tweets, les paraules més utilitzades per parlar del llibre en qüestió, etc. En global, acaba essent una bona eina per valorar les xifres positives o negatives de les vendes de llibres des d’un prisma més subjectiu i no tan matemàtic per a una art tan subjectiva i emotiva com la literatura.
Així doncs, aquest mètode resulta una innovació en el sector editorial del que se’n beneficiaran escriptors, editors, llibreters i lectors. Podeu descobrir-ne tots els detalls al seu web i podeu seguir-los també a twitter.