Fitxa tècnica
Retrato de una mujer en llamas // Céline Sciamma, França, 2019
Producció: Arte France Cinéma
Guió: Céline Sciamm
Música: Para One, Arthur Simonini
Muntatge:
Durada: 2 h
Intèrprets: Noémie Merlant, Adèle Haenel, Luàna Bajrami, Valeria Golino, Cécile Morel
Sinopsi
França, 1770. La pintora Marianne (Noémie Merlant) rep un encàrrec que consisteix a realitzar el retrat de noces de Héloïse (Adèle Haenel), una jove que acaba de deixar el convent i que té seriosos dubtes respecte al seu matrimoni. Marianne ha de retratar-la sense el seu coneixement, per la qual cosa es dedica a investigar-la diàriament.
A través d’una delicada subtilesa, el film explora la invenció de l’amor, en un context històric i social en el qual les dones només podien ser mirades i desitjades pels homes. L’espectador esdevé testimoni d’un enamorament en la clandestinitat, que trenca totes les convencions i normes del desig. Amb el seu últim film, guardonat amb el premi al millor guió a Cannes, la realitzadora francesa Céline Sciamma aborda de nou el trencament de les normes del gènere i les sexualitats no normatives, amb una intensa i extraordinària delicadesa formal.
Céline Sciamma
Guionista i realitzadora de cinema nascuda a França el 1980. Formada a La Fémis, ara coneguda com a Escola Nacional Superior d’Oficis de la Imatge i el So, on va estudiar cinema. El seu treball final va ser el guió de l’aclamada Naissance des pieuvres (2007) que també va representar el seu debut com a directora i que la va portar al Festival de Cannes. Posteriorment ha dirigit i escrit els films Tomboy (2011), projectada a Cineclub Vic; La banda de las chicas (2014) i Retrato de una mujer en llamas.
Quan?
Dimarts, 4 de febrer. 21.30 h
Cinema Vigatà (C/Jacint Verdaguer, 22)