Fitxa tècnica
Producció: Ulrich Seidl Film Produktion Gmb i Heimfilm Gmbh
Guió: Severin Fiala i Veronika Franz
Música: Anja Plaschg
Muntatge: Michael Palm
Durada: 2 h
Intèrprets: Anja Plaschg, Maria Hofstätter, David Scheid, Tim Valerian Albert.
Sinopsi
Un petit poblet d’Àustria, durant el segle XVIII. Una dona ha estat executada i exposada a la vista de tots. Com a prova. Com a advertiment. Com un presagi? Agnes (Anja Plaschg), profundament religiosa i molt sensible, es casa amb el seu estimat Wolf (David Scheid) i es prepara càndidament per a una vida de dona. Poc després, el cap i el cor comencen a sentir-se pesats. Dia rere dia, es veu cada cop més atrapada en un camí tèrbol i solitari que la condueixen als mals pensaments.
Després d’arrasar a Sitges i al TerrorMolins, però també de passar desapercebuda per la cartellera catalana, arriba a Cineclub Vic una de les pel·lícules més impactants del 2024. Val més veure la pel·lícula sense conèixer gaire el seu context, però sí que us podem dir que, com anteriors films dels seus directors, El bany del diable parla del present a través del passat. Explora la maternitat i els vincles familiars a través d’un periple truculent cap a la naturalesa de la por, envoltat amb una capa de religió i folklore.
Severin Fiala i Veronika Franz
Com un monstre de dos caps, Severin Fiala (Àustria, 1985) i Veronika Franz (Àustria, 1965) van irrompre al panorama del cinema fantàstic amb Goodnight Mommy (2014). Aquest tàndem havia dirigit prèviament Kern (2012) i posteriorment ens ha presentat sorpreses com Lodge (2019). Amb El bany del diable (2024) han assolit un reconeixement internacional amb un drama terrorífic que els ha valgut, fins i tot, la selecció pels Oscars per Àustria.
Quan?
Dimarts, 28 de gener de 2025. 20 h.
VO en alemany amb subtítols
Espai ETC de Vic.