Dimecres 9 de setembre, a les 19h, la llibreria Muntanya de llibres de Vic acollirà la presentació del còmic L’altra frontera, de Xevidom i Marc Sanyé editat per Comanegra

L’altra frontera

Bodrum, Turquia, estiu del 2015. Les fotografies d’un nen de tres anys estès a la platja trasbalsen Europa. Alan Kurdi va ofegar-se en l’intent desesperat de la seva família de fugir de la guerra de Síria. Aquell infant va esdevenir un símbol gràcies a algú que era allà per disparar una fotografia (en aquest cas, la fotògrafa Nilüfer Demir). La fotografia pot ser una gran clatellada. Aquella imatge va impulsar el fotoperiodista Marc Sanyé a emprendre un periple de set anys cobrint intensament els punts més calents de les rutes migratòries d’accés a Europa. A posar rostre i nom al que acostumen a ser només xifres. Xifres i silenci.

Sobre els autors

Xevidom és el pseudònim de Xevi Domínguez, autor de tres llibres de la sèrie On és l’Estel·la? (Comanegra) i del còmic Manicomio (Cúpula).

Marc Sanyé és fotoperiodista; entre 2015 i 2020 va viatjar als principals punts calents d’entrada de migrants a Europa, i aquest és el testimoni del que hi va viure més enllà de les fotos.

 

Informació i imatges de Comenagra

AnteriorCINECLUB VIC. Mamífera
SegüentDedicatòries
Avatar photo
L'escriba és un espai cultural per a tots els públics on es troben i barregen les passions per la literatura, el cinema, el teatre i les sèries. Recomanacions, crítiques, novetats editorials i nombrosos continguts t'hi esperen.