Sembla que això de consumir comèdies romàntiques al cinema és malgastar els diners, comentaris que he sentit més d’una vegada i que en mes d’una ocasió hi he estat cent per cent d’acord. Els chick flicks han viscut temps millors i és que la cartellera del cinema sembla que últimament només sap portar-nos en Nicholas Sparks i les seves tragèdies ensucrades.

Ara bé, hi ha un mercat que sovint ens oblidem d’explorar i que des de fa uns anys ens presenten uns chick flicks (comèdies romàntiques) amb uns aires diferents i renovats. Estic parlant del cinema oriental. Cada any per aquestes dates, Vic es trasllada a l’Àsia oriental per portar-nos el cinema més refrescant, trencador, innovador i, molt probablement, oblidat per la nostra cartellera. És d’aquesta manera doncs com es descobreixen perles com Tremble all you want.

Aquest film japonès ens presenta la història de la Yoshika (Mayu Matsuoka), una noia de 24 anys molt diferent a la resta de noies. La seva vida rutinària la porta de la feina al departament de comptabilitat d’una empresa a casa seva, on hi viu sola i dedica el temps que te a navegar per internet a la cerca d’animals extingits i ammonits. La Yoshika té ganes d’enamorar-se, però resulta que porta 10 anys penjada d’un company de classe de quan anava a l’institut. Tot i així, el seu món començarà a tremolar quan un company de l’empresa se li declari.

Les excentricitats de la protagonista (i d’alguns altres personatges) fan que aquesta comèdia sigui d’allò més refrescant i única. Tot i pensar que està com una cabra i que les situacions són un xic portades a l’extrem, la pel·lícula funciona a la perfecció, i de fet, aquesta característica de la noia protagonista la fa totalment diferent a les bledes assolellades a les quals sovint ens té acostumats aquest gènere del cinema.

Les situacions còmiques estan ben trobades, sovint molt properes a la manera com el manga i l’anime, productes també estrella de Japó, ens presenten les situacions amoroses dels protagonistes. Les accions estan ben encadenades i permeten veure perfectament l’evolució sentimental que fa la noia al llarg del film; des de la soledat, la incertesa, la il·lusió, la desesperació i finalment la decisió. Tot i que vivim un triangle amorós amb totes les normes de la regla, no deixem de poder veure un producte molt fresc i amb tocs molt diferents i originals.

Basat en el best seller de Risa Wataya, un llibre d’un gran èxit a Japó, la història de la Yoshika ja ha captivat gran part dels espectadors, i és que sovint ens veiem d’allò més identificats amb les vacil·lacions amoroses de la protagonista reflectits de manera molt visual i sovint fins i tot musical. En definitiva, estem davant d’un producte a tenir molt en compte per a tots aquells que esteu coberts de les dosis de sucre però encara no us heu rendit amb aquest gènere.

Anterior‘Heroes Unite’ i el Tokusatsu
Següent‘Sniff!!!’, el nen que no podia olorar
Avatar photo
Traductora de professió, lectora d'afició. Visc completament enamorada de la novel·la negra i de terror, tot i que qualsevol llibre que em caigui a les mans té l'oportunitat d'enlluernar-me. Sovint escric per afició, però ara per ara, els meus escrits es queden tancats a l'ordinador.