Ales de sang és una novel·la de fantasia juvenil amb tocs romàntics de Rebecca Yarros. És la primera part de la saga titulada Empiri, formada actualment per dos llibres.

La protagonista, la Violet Sorrengail, ha estudiat durament per entrar al Quadrant d’Escribes, però rebrà ordres inamovibles de la seva mare, la comandant general de Navarre, d’unir-se als Genets de Drac. No li quedarà més remei que intentar graduar-se al Col·legi de Guerra de Basgiath, on la derrota es paga amb la mort, i aconseguir vincular-se amb un drac. Com si no hi hagués perill suficient per a la Violet, els cadets tenen permès desempallegar-se dels rivals més dèbils. Aquesta és una excusa que intentaran aprofitar els fills dels rebels assassinats per ordres de la seva mare.

Ales de sang és una novel·la que enganxa ràpidament, amb un llenguatge lleuger, dinàmica i amb moltes sorpreses. El millor del llibre, sens dubte, són els dracs: comencen sent una presència amenaçadora i llunyana, però arriba un punt en què s’incorporen plenament a la trama donant molta més vida i personalitat a la novel·la. Un altre punt fort és la protagonista: la Violet és una noia extremadament intel·ligent, però dèbil físicament i haurà d’utilitzar tota la seva astúcia per sobreviure en un entorn hostil. De mica en mica, es veurà obligada a superar-se, forjant la seva personalitat i qüestionant-se les seves creences. Per altra banda, la part amorosa de la novel·la és força predictible i pot arribar a cansar una mica.

Agradarà a…

A qui agafi un llibre simplement perquè hi surten dracs.

No agradarà a…

A qui està una mica cansat dels conflictes amorosos entre el protector amic de la infància i el noi sexy amb aires de malvat.

 

Imatgen de portada de freepik

AnteriorPÒDCAST. 451. Quin llibre salvaries del foc – capítol 5
SegüentCrtítica de ‘La sombra de la muerte’
Avatar photo
Bibliotecària d’origen i programadora de professió. Busqueu-me entre llibres, davant de l’ordinador o estirada al sofà (refugiada sota la meva manta). No sóc gaire selectiva però com més acció, misteri i màgia hi hagi, molt millor.