Richard Linklater // França-Estats Units, 2025
Fitxa tècnica
Producció: ARP Sélection, Detour Filmproduction, Ciné+OCS.
Guió: Holly Gent, Vincent Palmo Jr, Michèle Pétin i Laetitia Masson.
Fotografia: David Chambille.
Muntatge: Catherine Schwartz.
Durada: 1 h 46 min.
Idioma: VO en francès i anglès amb subtítols.
Intèrprets: Zoey Deutch, Guillaume Marbeck, Aubry Dullin, Jodie Ruth-Forest, Bruno Dreyfürst, Benjamin Clery.
Sinopsi
La pel·lícula adopta el títol del moviment cinematogràfic francès de la Nouvelle Vague, que va revolucionar el cinema a mitjan segle XX. Com a homenatge, el film se centra en la producció de l’òpera prima de Jean-Luc Godard, Al final de l’escapada.
Veient Nouvelle Vague, per moments un té la sensació d’estar veient un àlbum de fotografies cinematografiat. Les escenes soltes d’un rodatge caòtic es transformen en estampes d’història, plena de vida. Richard Linklater aconsegueix capturar el temps i retre homenatge a un cineasta que admet que li va canviar la vida. El millor de tot, però, és que ho fa d’una manera accessible, de manera que converteix aquesta festa del deliri creatiu en un plaer cinèfil, però també en un divertiment per a no iniciats.
Richard Linklater
Nascut el 1969 a Houston, és un director nord-americà reconegut per un cinema naturalista, obsessionat a capturar el pas del temps i la quotidianitat. El seu estil intimista i ple de diàlegs enginyosos destaca a la trilogia Before (1995, 2004 i 2013) i a Boyhood (2014), film rodat durant dotze anys amb els mateixos actors. Això sense desmerèixer una filmografia extensa, de prop de 30 pel·lícules, diversa i molt reivindicable.
Programada amb la UVIC-UCC dins de la plataforma Cultural de la Universitat d’Estiu
Quan?
26 de maig. 20 h.
Espai ETC de Vic




