Harris Dickinson // Regne Unit-2025
Fitxa tècnica
Producció: Devisio Pictures, Somesuch, BBC Film.
Guió: Harris Dickinson.
Fotografia: Josée Deshaies.
Música: Alan Myson.
Muntatge: Rafael Torres Calderón.
Durada: 1 h 39 min.
Idioma: VO en anglès amb subtítols.
Intèrprets: Frank Dillane, Megan Northam, Amr Waked, Karyna Khymchuk, Shonagh Marie.
Sinopsi
En Mike (Frank Dillane) és un jove que sobreviu als carrers de Londres, atrapat en un cicle aparentment interminable d’autodestrucció, addicció i marginalitat. Després d’un incident violent que el porta a la presó, surt en llibertat decidit a redimir-se i a trobar el seu lloc en una societat que sembla haver-lo oblidat.
L’actor Harris Dickinson (El triangle de la tristesa) presenta el seu debut darrere de les càmeres. Amb una mirada sorprenentment madura, recupera la tradició del cinema social britànic afegint-hi un to de postmodernitat i una capa de simbolisme. El resultat és un drama que se situa a prop del realisme més cru però amb algunes pinzellades oníriques i sense deixar de banda un regust d’humor negre. El seu actor protagonista ofereix una actuació excel·lent, que li va valdre el premi a la secció Un Certain Regard del Festival de Canes.
Harris Dickinson
Actor nascut a Londres el 1996. Va començar a despuntar amb la seva actuació a Beach Rats (2017), treball que li va obrir les portes a Hollywood i a diverses produccions europees amb directors de renom com Ruben Östlund (Triangle of Sadness) o Steve McQueen (Blitz). Després de rodar diversos curts, ha debutat en el llargmetratge amb aquesta Urchin, un film que ha deixat una important empremta i que, ben segur, farà que en continuem parlant.
Quan?
19 de maig. 20 h.
Espai ETC de Vic




