Un saló del còmic amb poc còmic

0
401

Aquest passat cap de setmana va ser la 34 edició del Saló del Còmic de Barcelona. La més gran de la seva història. I la més desvirtuada, probablement.

Desvirtuada ja que tractant-se d’un saló del còmic el què menys presència semblava tenir era el còmic. Aquest any hem pogut veure mostres de videojocs, exposicions de cotxes referenciats en historietes o pel·lícules, projeccions de sèries d’animació, recreacions de Star Wars, manga… i en una menor proporció aparent: il·lustració i còmic. Mitjans amb les seves pròpies convencions o esdeveniments estan normalitzant la seva presència any rere any al saló del còmic.

1
Això no és necessàriament dolent. Tot evoluciona amb el pas del temps i no sé com va ser el primer saló del còmic però el d’enguany malgrat el mal temps es veia tan massificat com de costum. Per tant, no crec que a ningú li importi realment que no hi hagi tanta presència de còmic com en edicions anteriors. És més, probablement una gran majoria de visitants no van venir pel còmic europeu/americà sinó per les altres ofertes o per altres motius. Per exemple, en una sola tarda es van poder diferenciar més de 20 noies lluint un mateix cosplay de la Harley Quinn. Personatge de la pel·lícula, encara per estrenar, Suicide Squad. Un personatge en una adaptació cinematogràfica que a l’hora és una adaptació d’un personatge provinent d’una sèrie d’animació infantil-juvenil (el BATMAN dels 90), que alhora és una adaptació dels còmics de la DC… Un caos tu!13198420_10209117212384769_5521182482889072782_o
Però un caos natural en una època com la que estem vivint ara, on la narració tendeix cada cop més cap al transmedia, grans històries formades per narracions sincronitzades en diferents mitjans. Trobem infinitat de films, joguines o videojocs que a l’hora del seu llançament complementen les seves narracions amb còmics o novel·les que aporten més contingut a la narració principal. O al rebés, pel·lícules o animacions que aporten més contingut a l’univers d’un còmic (com  és el cas de la Harley Quinn).

El saló ha anat evolucionant amb el pas dels anys. Ara disposa de més espai i es dedica amb més cura a preparar les exposicions, retrospectives i les signatures d’autors de renom. Però en aquesta darrera edició del saló del còmic s’ha notat més que mai el canvi que està patint el consumidor i el sector.

 Portada edició 1 - Action Comics

Comparteix
Anterior“Watching Peeping Tom” o desmuntant Michael Powell
SegüentLes pel·lícules d’acció i l’heroi d’acció modern
Edu Moyano

Il·lustrador i dissenyador, 22 anys. Actualment estudiant de disseny gràfic i ninotaire des de petitó. Apassionat del còmic, el cinema, la música, l’art i la literatura de tot gènere o estil. Concretament obsessionat per tot contingut estrany i fosc. “No se’m pot mullar ni donar de menjar després de les dotze de la nit”.

Deixa una resposta: