Sí, ja se que la majoria ja fa dies, i fins i tot setmanes, que heu publicat la vostra llista de les millors pel·lícules del passat any 2018, però a L’Escriba ens agrada fer vacances i que vosaltres en feu de nosaltres, i per aquest motiu anem una mica més tard. Però com diu la dita, val més tard que mai.

Després d’un període de meditació i de revisar una gran quantitat de films dels quals gairebé ni me’n recordava, el meu TOP 10 de les millors pel·lícules del 2018 ha quedat així:

ROMA

Visualment impecable. Un retrat de la societat mexicana de la dècada dels 70 a través dels records del director i, a la vegada, un homenatge a les dones que el van cuidar de petit.

THE BALLAD OF BUSTER SCRUGGS

Particular homenatge al mite de la frontera. Una antologia del western on els germans Cohen despleguen tota la gamma de registres que durant anys han cultivat a la gran pantalla.

ANNIHILATION

Arrival és al llenguatge el que Annihilation és a la biologia. Un espectacle visual on la ciència-ficció es fusiona amb la filosofia per donar vida a un treball seriós, minuciós i amb una fotografia gairebé perfecta. Una llàstima no poder contemplar aquest quadre en pantalla gran.

LUCKY

Sensible, fresca, cínica, divertida i sobretot senzilla. Un retrat íntim i melancòlic de la vellesa i la seva soledat. Desitjaries que no s’acabés mai.

THE SISTERS BROTHERS

Un western que parla d’emocions i somnis d’una forma original i divertida. Un viatge a la utopia de l’Oest Americà que ja intuïa el seu final.

THE FLORIDA PROJECT

Una visió crua i realista del somni americà a través de la mirada innocent d’una nena de 6 anys que no amaga un rerefons optimista en el discurs. Sens dubte, un treball important.

QUIÉN TE CANTARÁ

Carlos Vermut ens regala un drama sòlid, profund i sense fissures. Un exercici hipnòtic i pertorbador rubricat per una immensa Eva Llorach.

HEREDITARY

Opera prima d’Ari Aster que sap crear una atmosfera asfixiant i pertorbadora i atorga esperança i un nou rumb al gènere de terror. Menció especial per a Toni Collete amb un treball impecable.

SHOPLIFTERS

Delicada i tendra als inicis, per després clavar-te petites punyalades fins a un desenllaç inesperat. Koreeda torna amb la família com a eix central del seu treball.

UNDER THE SILVER LAKE

Entre Hitchcok, Lynch i Nicolas Winding Refn sense els llums de neó. Hipnòtica, arriscada i complexa història sobre els ídols i les falses esperances que transcorre entre la decadència i el glamur de la ciutat de Los Angeles.

Deixa una resposta: