L’agenda d’actes del Saló del Manga és molt extensa i variada però impossible de seguir en un dia. Es fan alhora projeccions a l’auditori, tallers pràctics, xerrades, espectacles a l’escenari… Després de rumiar-hi una estona per compaginar horaris, em vaig decantar pel turisme i els videojocs.

Viajar a Japón: turismo de manga y anime

La xerrada anar a càrrec de l’Oficina Nacional de Turisme del Japó (JNTO). Va tenir un caràcter introductori, ja que hi havia molta informació per compartir i van haver de resumir-la en una pinzellada de visites imprescindibles i les excursions més típiques pel país. Tot plegat amenitzat amb anècdotes i consells de tipus pràctic (transport, allotjament, restauració…). També van presentar diverses opcions d’oci pensades expressament pels fans del manga.

La segona part, molt més breu i comercial, va ser la presentació formal d’una associació d’aerolínies, entre elles Iberia, que ofereixen el viatge cap al país del sol naixent des d’Europa. Vaig trobar una mica fora de lloc que fessin publicitat de les sales VIP i els seients de primera classe als avions. Al final, ho van compensar amb una oferta exclusiva força econòmica (evidentment no aplicable en període de vacances i que, per tant, mai podré aprofitar).

En resum, vaig sortir amb un somriure d’orella a orella, una llibreta plena d’anotacions i moltes ganes de poder emprendre aquest viatge (esperem que algun dia sigui possible).

Videojocs basats en manga i anime

Va ser una conferència molt instructiva i divertida de Francesc Xavier Blasco, col·laborador de Generació Digital (Catalunya Ràdio). Es notava que el ponent és un expert en el tema i que en gaudeix al màxim.

La premissa de la conferència era que, en cas d’èxit, actualment és impossible separar el format còmic, animació i videojoc. Aquesta tendència, però, ve de més lluny del que ens pensem i Blasco ho va il·lustrar amb vídeos i imatges. Una delícia pels fans dels videojocs retro, les consoles i els arcade.

Em vaig quedar amb algunes idees curioses o interessants:

  • Els primers videojocs del Japó aprofitaven la fama de personatges o títols manga per vendre més exemplars encara que el joc no tingués res a veure amb la història original.
  • Els videojocs que s’exportaven inicialment a occident solien camuflar l’estètica manga modificant els gràfics, com per exemple, tenyint els personatges de ros.
  • Al Japó és popular adaptar l’anime a format videojoc en forma d’història interactiva. Una mica com les aventures gràfiques que coneixem aquí però on les escenes i la narrativa tenen molt més pes que la jugabilitat.
  • Els videojocs també tenen una gran influència en el manga. Actualment, n’hi ha varis que tracten sobre personatges amb afició a jugar (Sword Art Online, Let’s Play, Only Sense Online, No Game No Life…).

Deixa una resposta: